Toevalligheden (?/!) alom - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anna Melse - WaarBenJij.nu Toevalligheden (?/!) alom - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anna Melse - WaarBenJij.nu

Toevalligheden (?/!) alom

Blijf op de hoogte en volg Anna

18 September 2012 | Hongarije, Boedapest

Hier is dan alweer mijn derde bericht! Wat gaan de dagen snel; ik heb zelf amper door dat ik hier nu alweer meer dan twee weken zit.

Afgelopen week was erg rustig. Drie keer had ik anderhalf uur les, voor de rest was ik vrij. Het weekend, daarentegen, was dynamisch! Vrijdag besloot ik weer naar de Gypsy-band te gaan en ik heb daar zeker geen spijt van gekregen! In plaats van dit keer de verkeerde kant op te lopen, stapte ik nu een paar haltes te vroeg de bus uit, omdat de busschauffeur me niet helemaal begreep. 't Was niet de eerste keer en zal zeker ook niet de laatste geweest zijn... Maar goed, ik laat me dat niet op de kop zitten natuurlijk: ik vraag de weg gewoon. En de eerste persoon die ik vraag moet toevallig die kant op; zijn vriend zou langs de plek moeten waar ik heen wilde: toeval één (?/!). Ik kwam er zo toch nog ruim op tijd aan...

Na een uurtje kwam Lívia aan met wat vrienden. Lívia is het meisje dat vorige week over de band (Polish Coffee) een berichtje op facebook had gepost. Met een vriendin/huisgenoot van haar ben ik ook goed bevriend geraakt: Kasha, en ze komt misschien komende zomer naar Castlefest!
Kasia kende een DJ die ergens een Klezmer/Balkan-set zou spelen. In mijn enthousiasme vroeg ik een van de muzikanten of hij en zijn vrienden meewilden. Hij en een ander gingen mee, maar helaas niet naar de DJ: Kasia kreeg via de sms te horen dat er niemand was daar. Niet dat mij dat wat uitmaakte, maar de rest wilde nu naar een andere club.
Die was achteraf ook ontzettend leuk: we hebben gefeest tot een uur of half 4 denk ik. Vervolgens liet ik vallen dat ik niet wist waar de nachtbussen waren (ik wilde graag in het verleden behaalde resultaten niet herhalen... :P) en voor ik het wist werd mij een slaapplek in het studentenhuis van de muzikanten en Kasia aangeboden, wat ik graag aannam.

De volgende ochtend had de band een optredentje ERGENS op een klein, door huizen omgesloten pleintje, waar door de omwoners via liefdadigheid een marktje werd gehouden. Ik bood Johannes (een van de bandleden) aan een van hun instrumenten te dragen; en vervolgens was het wakker worden met koffie, zon en goede muziek. Blijer kun je mij niet krijgen.
Op de terugweg nam ik de tram naar een stop waar ik kon overstappen op de metro. Ik kon de gele metrolijn echter niet vinden, dus dacht ik het wel weer te vragen. Maar ik werd met mijn "yel-low me-tro" niet veel geholpen bij de twee jonge Hongaren die ik om hulp vroeg... Gelukkig sprak een vrouw me aan, die dezelfde kant op moest. Ze vroeg me waar ik vandaan kwam; en toen ik antwoordde, zei de man waarmee ze was: "oh, maar dan kunnen we Nederlands praten!". Wat een toeval (?/!): het was een Nederlander die al zo'n 20 jaar met deze vrouw samenwoonde in Budapest.

Voor de volgende dag moet ik even een paar dagen terug: die woensdag of donderdag kreeg ik een berichtje. Op Castlefest had ik een Hongaar, Dávid, leren kennen. Hij zou een week teruggaan naar Budapest, precies in de periode dat ik daar ook zou zijn! Dat verzin je niet, toch? Toeval alom (?/!). We spraken zondagavond af om 21:00 bij een openluchtconcert. We hebben daar ontzettend leuk gedanst en mensen maakten foto's. Een van die 'fotografen' kwam achteraf naar ons toe. Hij was eigenlijk op weg geweest om pizza te halen, en had ons bij toeval gevonden (?/!). Die avond heb ik veel nieuwe mensen leren kennen, een waarvan ik vanavond naar de Gypsyband ga. Haar naam mag je zelf raden, tip is de titel van dit stuk, haha :P
Na een avond van uitgaan ben ik bij haar blijven slapen. Het weekend was heerlijk dynamisch, precies zoals ik het had voorgesteld!

Coincidence was meant to be! Tot de volgende keer! ;)

  • 18 September 2012 - 17:11

    Chrissy:

    Leuk, Anna! Fijn dat je het goed naar je zin hebt:)

  • 18 September 2012 - 17:31

    Mam:

    De geest leeft van het toeval, maar hij moet het wel grijpen.
    Elias Canetti (Oostenrijks schrijver en filosoof)

  • 19 September 2012 - 08:46

    Anna Melse:

    Da's een mooie! :)

  • 19 September 2012 - 08:47

    Anna Melse:

    En thanks iedereen die mijn verhaal leest, doe ik het in ieder geval niet voor niks! ;)

  • 19 September 2012 - 08:47

    Anna Melse:

    En thanks iedereen die mijn verhaal leest, doe ik het in ieder geval niet voor niks! ;)

  • 24 September 2012 - 11:57

    :

    Hee Anna! Super leuk zeg, klinkt allemaal erg geslaagd daar. Geniet er lekker van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Ruim drie maanden naar Budapest! Voor mijn studie ben ik samen met twee medestudenten uit mijn klas, Remco en Thomas, naar Budapest om de internationale minor SEN (Special Educational Needs) te gaan volgen aan de Elte University. In deze blog zal ik zo af en toe mijn 'bevindingen' beschrijven, maar... niet elke dag, want moet ook nog gefeest...kuch...gestudeerd worden! ;)

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 5743

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 20 December 2012

Studeren in Budapest

Landen bezocht: