Home Is Where Me Friends Are! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anna Melse - WaarBenJij.nu Home Is Where Me Friends Are! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anna Melse - WaarBenJij.nu

Home Is Where Me Friends Are!

Blijf op de hoogte en volg Anna

23 Oktober 2012 | Hongarije, Boedapest

Jeetje, dat duurde lang he... Ik ben ook heel druk geweest. Met leuke dingen hoor, vooral. Tot nu toe is de studie zéér goed te doen (al had ik afgelopen week een dag tot 20:00 u.!)! Ik heb hier eindelijk de tijd om leuke dingen naast m'n studie te doen; en dat bevalt me prima ^^ Zo zijn er elke maandag ballroom-danslessen, heel erg leuk! Ik kan de cha cha cha, haha!
Na de danslessen gaan een studiegenoot en ik nog wel eens samen wat te eten halen op Oktogon. Zo kwam ik een geweldige ijstent te kennen, die enorm hoge ijsjes maakt! Zodra ik de foto heb zet ik 'm er op.

Ook ben ik naar een leuk feest op een boot geweest. Helaas (en dat vond ik wel een beetje een tegenvaller) ging-ie niet daadwerkelijk varen... helaas.

Heel soms, als ik bijvoorbeeld een beetje ziek ben of héél erg lui, eet ik beneden in mijn studentenflat: daar zit namelijk een klein restaurantje met erg goed en best goedkoop eten. Helaas hebben ze maar 1 vegetarisch gerecht, maar goed. Op een avond ging ik naar beneden om daar te eten. In de ruimte zat een groep Hongaren te eten. Op een gegeven moment vroeg er een of ze de stoel aan mijn tafel mochten gebruiken (of in ieder geval, zo merkte ik aan de lichaamstaal/gebaren, want hij vroeg het oorspronkelijk in het Hongaars). Ik antwoordde in het Engels dat dat geen probleem was. Toen ik klaar was en mijn spullen wilde opruimen om weer naar boven te gaan, werd ik door deze groep Hongaren uitgenodigd om bij hen te komen zitten. Ze hadden wat te vieren (en desondanks dat ik vroeg wat dat dan was: ik weet nog steeds niet wat). Toen ik dan maar een wijntje ging halen, werd het zelfs voor me betaald! Hoe maf sommige momenten kunnen lopen.
Daarna ben ik met wat flatgenoten naar de film gegaan, die niet te ver van mijn flat af is.

Laatst was het een beetje saai hier: iedereen was vanwege een lang weekend de stad uit, maar ik wilde leuke dingen doen. Dus verzon ik dit: pompoenen maken voor Halloween in het park! Supergezellig en leuk, toch? Niemand kwam er op af; ik heb het twee dagen geprobeerd en toen was ik er klaar mee. Er zijn een aantal mensen die het wél graag willen doen, dus ik vind het wel goed zo.

Voor de rest kan ik pagina's doorpraten over waar ik uit ben gegaan, maar dat is natuurlijk niet heel interessant voor jullie. Ik heb het naar m'n zin en ik mis jullie allemaal, da's het belangrijkste!

Een dikke knuffel van mij!

  • 23 Oktober 2016 - 16:19

    Annette:

    Wat onwijs leuk om alle verslagen weer eens te lezen!!
    Kuzzzz xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Ruim drie maanden naar Budapest! Voor mijn studie ben ik samen met twee medestudenten uit mijn klas, Remco en Thomas, naar Budapest om de internationale minor SEN (Special Educational Needs) te gaan volgen aan de Elte University. In deze blog zal ik zo af en toe mijn 'bevindingen' beschrijven, maar... niet elke dag, want moet ook nog gefeest...kuch...gestudeerd worden! ;)

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 5743

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 20 December 2012

Studeren in Budapest

Landen bezocht: